嗨~

雖然是去年的事情了 但是最近好像又到了申請暑假短期語學堂的旺季

所以我決定努力的挖出我的記憶 看看可不可以給你們一些幫助

幸好信箱裡都還有跟ELC的對話紀錄 讓我現在不會太困難XD

 

從上一篇4/24 ELC一直無法確認我的名字 

那時候我也超緊張~~~

因為匯款是媽媽幫我匯的 媽媽也沒有出過國 所以不確定英文名字到底是什麼Orz

(後來才想到應該叫媽媽確認信用卡上的名字就好了啊)

反正這樣前前後後的確認了幾封才真的確認到 我媽媽的名字

確認到之後 ELC說跨國的關係 款項需要再等一個禮拜 一個禮拜過後會通知我有沒有收到款項

 

5/1 等到受不了我又再度去詢問有沒有收到我的錢

結果剛好遇到放假(2014.05.01-2014.05.06)

所以我立刻收到制式化的回覆告訴我 5/7之後會回復我的訊息 叫我耐心等候...

 

結果5/7收到的訊息又是 再度無法確認我媽媽的名字(??)

當下超想翻桌 這件事不是在4月就該結束了嗎...

幸好我立刻告訴他正確的名字 他就立刻確認款項告訴我報名完成!

以及什麼時候要入學考 考場位子可以在官網查詢 我還欠多少錢 開學之後請補齊等等的

最重要的是 我的宿舍候補號碼是69號!

超多人來問我宿舍候補幾號 很怕報不到 但是應該都沒我後面吧XDDDD目前為止

 

先附上報名成功>>>>>>

Hello. This is Ewha Language Center.

 

I have checked your tuition fee, so I am pleased to inform you that your registration process for the short-term semester has been successfully completed.

 

Please attend the placement test conducted on August 4th(Mon), 2014 at #103 and will start at 10 : 00 am in the morning.

 

The center’s building is located near the back gate of Ewha Womans University and the called ‘Ewha-Samsung Education Building’.

 

Please refer to the below website for the location map and transportation information.

 

http://elc.ewha.ac.kr/korean/en/template/info06.asp

http://www.ewha.ac.kr/english/ (Click this site →Click 'Visiting Ewha'→Click 'Transportation'.)

 

Please click the below site for campus map. No.27 of building is ‘Ewha-Samsung Education Building’(Ewha Language Center).

http://www.ewha.ac.kr/english/html/campusmap_eng/Map.html#

 

And you have deficit money(70,212KRW), please pay it after class starts.

 

Your dormitory waiting list number is 69.

 

ELC will inform you the cost and check-in information before class starts, and it will be early June.

 

If you have more questions, please feel free to contact us.

 

Regards,

Ewha Language Center

 

 

 

6/18 收到宿舍通知

 

Hello, this is Ewha Language Center.

I am pleased to inform you that you can enter the dormitory. 

 

Please refer to the below information on dormitory fee and bank details.

If you want to use dormitory, first submit application form, second pay the fee.

 

Application details

Application form due date: 2014. 07. 01(if you do not want to use it, please reply about it.)

Dormitory fee payment due date: 2014. 07. 01(oversee transfer before 2013. 06. 28)

 

Fees

Dormitory usage Period: 2014.8.1~2014.8.23

Room type: A twin room(Graduate Dormitory)
Dormitory fee: 530,000KRW

 

 

底下因為跟一開始報名繳學費的時候一樣是給銀行資訊

我就不貼上來了

 

匯率匯差也是開學之後補交或者退費即可。

 

 

 

這段時間很認真的搜尋了梨大的宿舍

 

大概知道分為ABCD棟 AB是研究生宿舍 CD是國際生宿舍1跟2

 

其實D是最後才蓋的 大約2012年左右

 

我去年去之前查不到什麼資料....

 

但是看很多人分享AB兩棟 感覺非常的不錯 所以我非常的想要住在A或者B

 

因此當下看到自己被分到A的時候超開心!!

 

 

 

6/23自己去了銀行匯款 想說自己去比較安心

 

所以放暑假之後自己衝回老家 去家裡旁邊的銀行匯款了

 

匯款完成之後也立刻傳訊息請梨大那邊確認

 

但是都一直沒有消息 我本來想說 跨國確認可能要比較久

 

 

 

但是那左右認識了一位也要去梨大的夥伴

 

她7/13就告訴我收到宿舍的正確號碼了 可是我什麼都沒有(??????)

 

我還記得我當下超緊張 因為我比那位朋友早匯款啊 可是我什麼都沒收到!!!

 

 

 

所以立刻拜託我中文超好的韓國好友蔣蔣幫我傳韓文去問

 

雖然ELC的職員 中文 韓文 英文 日文都通

 

但是傳韓文真的是最快可以獲得回信的方法喔

 

(覺得一個 職員們看到韓文就會立刻回 雖然會中日英 但是懶得當下回???)

 

 

隔天收到訊息拜託我再傳一次我的匯款證明

 

(一個之前沒收到的概念嗎嗚嗚ㅠㅠ)

 

 

當下立刻發送出去之後 大概是因為那段時間太多人報名了

 

信箱已經被塞爆了

 

所以我一直傳不成功 每天想到就發送一次mail

 

7/16才真的發出去 

 

 

回想起那時候我現在還記得 每天都很躁鬱 不知道怎麼辦 很擔心自己的宿舍會因此沒有

 

但又很怕一直問梨大 梨大會覺得我很煩(?)哈哈

 

 

7/18還是沒收到訊息 只好拜託蔣蔣再次幫我傳韓文訊息去問

 

有沒有收到我重新傳的匯款證明 文中就是不停地 拜託 然後我很不安 等等的XD

 

 

7/21收到訊息說確認了我的款項

 

可是不確定我有沒有傳宿舍申請書給他 請我再傳一次

 

嗚嗚我6/23就傳了啊.....

 

(順便在mail中提到 希望我還是可以住在AB棟)

 

 

7/22收到 當天是梨大最後一天匯款的期限的mail

 

但是我不是早就匯款 也早就給申請書了嗎?當下收到這種訊息的時候真的很緊張

 

覺得自己好像被詐騙了???

 

 

 

受不了於是 拜託蔣蔣直接幫我打去ELC詢問 

 

 

果然一詢問完立刻就收到回信了 

 

告訴我我的錢 跟申請書都確認到了 只是要申請的學生太多了 所以才會這麼慢回我

 

那封信包含著還在確認中等人 都會收到 所以請我不要擔心 只要稍微再等一下 就會告訴我我的宿舍號碼

 

 

 

7/24收到宿舍號碼通知

Hello. This is Ewha Language Center.

I am pleased to inform you of the room number.

 

Room Number: C401

Dormitory usage Period: 2014.8.1~2014.8.23(Checkout: 8AM)

Room type: Double room in International house (http://ihouse.ewha.ac.kr/)

 

In this summer, there is no vacancy in the dormitory, you cannot extend your stay.

So please keep the usage period.

You can check in from 9:00 A.M. to 10 P.M. in dormitory office, 1F at Building C.

It would be appreciated if you could keep the noticed check-in time, but if it’s impossible due to flight schedule, there will be a staff to help you at the dormitory.

 

 

If you have more questions, please feel free to contact us.

 

 

Regards,

Ewha Language Center

 

 

有沒有發現什麼?沒錯 就是我的宿舍變成C棟了!

 

去之前有先查過C是四棟裡面 比較舊的一棟

 

所以我也比較不想要住在那一棟 當下我第一次火起來了~~~

 

於是回信去跟ELC吵架XDDDDD

 

 

我說了為什麼我6/23就匯款 6/23就回信了 但一直都沒有收到消息

 

朋友比我慢匯款 但是還是住在A棟?

 

然後一開始明明跟我說我可以住在A但是後來給我的是C?

 

可以告訴我為什麼嗎?

 

 

其實我沒有很凶啦XD 我本來也不太會吵架

 

但是真的太想要住在A或者B了 口氣就比較嚴厲一點

 

用了很多????這樣XDDDD

 

 

沒隔多久就立刻收到mail 告訴我已經幫我換宿舍的事情

 

Hello. This is Ewha Language Center.

 

We fully understand your inquiry and apologize for making you wait for a long time. We did first informed that you will be using Graduate dormitory, but due to too many applicants for dormitory, we had to expend the rooms to International house and added the option in the application sheet which you have filled in and sent to us.

 

We are sorry for causing any confusion, and decided to change your room. It’s still in the International dormitory, but has an individual bathroom unlike room C401 you have been placed before.

 

Your new room number is:

 

 

Room Number: D204

Dormitory usage Period: 2014.8.1~2014.8.23(Checkout: 8AM)

Room type: Double room in International house (http://ihouse.ewha.ac.kr/)

 

In this summer, there is no vacancy in the dormitory, you cannot extend your stay.

So please keep the usage period.

You can check in from 9:00 A.M. to 10 P.M. in dormitory office, 1F at Building C.

It would be appreciated if you could keep the noticed check-in time, but if it’s impossible due to flight schedule, there will be a staff to help you at the dormitory.

 

 

If you have more questions, please feel free to contact us.

 

 

Regards,

Ewha Language Center

 

 

 

看了一下真的傻眼 原本的C居然是要共用衛浴的~~~

(雖然我在台灣的大學宿舍也是共用衛浴)

 

但是這個的錢跟AB的錢都一樣啊 怎麼可以這樣有落差?

 

 

換成D之後我真的很開心 嗚嗚 

 

去年8月的時候 剛好有機會 我ABCD全部都看過一輪了

最 愛 D!!!!!!

 

只能說會吵的小孩有糖吃囉XDD

 

 

然後還沒收到訊息的孩子不要太著急

 

真的就像梨大說的可能真的很忙嗚嗚 要報名的學生太多了

 

所以才會回信比較慢><

 

 

 

以下先簡單的寫一下我的日程----

 

4/25確認匯款人名字(需等一週入帳)

 

5/1-5/6韓國放假

 

5/7確認款項 告知宿舍候補號碼(69) 

 

6/18收到宿舍通知

 

6/23 宿舍費匯款/告知匯款

 

7/17詢問款項下落

 

7/23直接致電ELC詢問款項與宿舍

 

7/24收到宿舍通知(C)-詢問宿舍問題-換房間(D)

 

7/31 收到8/4入學考的通知

 

 

 

 

之後會再發一篇梨大問與答

有什麼問題可以先在這篇底下留言問我 或者 fb私訊我

在用一篇問與答做收尾啦~~~~~

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Jinny 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()